Har du varit snäll i år? Bra, då behåller du din plats i kön

Ringde vårdcentralen tidigare idag för att få råd om mitt öra, det bråkar lite med mig. Efter ha tryckt på diverse sifferknappar för att hamna i rätt telefonkö får jag nummerlapp 3. Det är inte helt illa precis. Under den lilla väntetiden fick jag dock ett antal gånger lyssna på den här frasen:

Vi är fortfarande upptagna. Men var vänlig dröj kvar, det är snart din tur.

Jag ska alltså vara snäll att vänta. Ja... Det säger väl sig själv att om jag vill snacka med någon så får jag ju behärska mig i några minuter så jag kan få tala med en sjuksyster! Det behöver de väl inte be mig om? Eller är det många som känner sig tvungna att stanna kvar i telefonkön för att plågas av faktumet att de någon gång kommer att komma fram? Borde det inte vara jag som skulle vara tacksam mot att de till slut faktiskt släpper fram mig i deras växel? Eller har jag missuppfattat något igen?

Kommentarer

Anonym sa…
Säkert att rösten sa så? Du hade kanske lite fel i örat? Höhö.

Telefonköandet är som sagt ett väldigt konstigt fenomen. Hoppas att du slapp väntemusiken! Undrar förresten hur alla såna där "automatiska telefonröster" låter i verkliga livet i vardagssammanhang?