Scotland

Några bilder från senaste vistelsen i Scotland. Hade Dundee som bas men var inte särskilt förtjust i staden. Jag tog inte många bilder och inte heller kuskade jag runt särskilt mycket. Tog det ganska lugnt och umgicks med trevligt sällskap.

Hamnområde i Dundee.

Glamis Castle (uttalas Glams) där den brittiska drottningens moder växte upp.
Scottish Highland cattle.
The Royal and Ancient Golf Club's klubbhus var strikt för medlemmar. St. Andrews lär vara golfens ursprung och staden var full med golfare och golfshoppar. Och en hel del universitetsstudenter.
Katedralen i St. Andrews med en något nyare kyrkogård.
Hamnen.
St. Andews från hamnen.
Sista dagen var jag ganska trött på Dundee - som till stor del tycks bestå av shoppingcenter - och åkte till Edinburgh istället och promenerade runt och shoppade (ganska ologiskt men betydligt mysigare stad).

Kommentarer

cat sa…
Jag gillade helt klart Edinburgh när jag var där. Dundee kan jag av dina foton se, att den är lite tristare :)