Finger Teeth Wipes

Jag förde över lite bilder från mobilkameran och hittade några märkliga bilder som jag misstänker att jag planerade blogga om. Så nu gör jag det. En och en.


Jag har tidigare bloggat om The Chewable Toothbrush som jag hittade på en Heathrow 2007. Senaste uppfinningen är Finger Teeth Wipes - "The Ultimate 'on the go' Fresh Breath & Clean Teeth". Bilden är troligen från toaletten på flygplatsen i Dublin (alternativt Stanstead Airport). Priset är 2 Euros.

Bildkvaliteten är inte den bästa så instruktionsbilderna är lite suddiga. Men man ska visst trä den på fingret och gnugga tänderna rena. De har mintsmak och är sockerfria (detta känns tydligen som en viktig upplysningsdetalj). Designen är barnvänlig och det behövs ingen tandkräm. Jag tror inte tandläkarna hade uppmuntrat oss att använda dem istället för tandborste. Men de är som sagt sockerfria!

Kommentarer