Sir Paul McCartney

Eftersom jag föddes lite försent för att få uppleva the Beatles live så får man ta det näst bästa: Paul McCartney live i Royal Albert Hall till förmån för Teenage Cancer Trust.

Från min "restricted view" plats så såg Sir Paul inte ut att ha passerat sina sixtyfour. Det färgade håret och de klassiska gesterna gör honom evigt ung men rösten avslöjar ärren av en long and winding road. Humorn och energin är det absolut inget fel på och det byts gitarrer snabbare och oftare än Lady Gaga byter kostym.

Det kändes dock lite absurt att sitta i en publik som fotograferade, filmade, twittrade, facebookade och smsade genom konserten.

Förhoppningsvis är fotona på vanliga kameran något bättre men just nu är det bums i säng så att jag kommer i tid till jobb imorgon. Godnatt!




Kommentarer

AnnCharlott sa…
Jag har ofta tänkt på det lite absurda i att hela tiden uppleva saker genom kameralinsen. Samtidigt som jag gillar att fotografera. Men nu med twitter, fb med flera sociala medier hinner man ju knappt med att vara här och nu bara i sig själv.
Matilda sa…
AnnCharlott >> Verkligen! Jag valde att endast ta foton vid 2-3 tillfällen för jag vet hur lätt det är att bli allt för absorberad i fotograferandet och inte i själva händelsen. Jag gick ju dit för att höra musiken och se framträdandet i första hand...