Sjöodjur, langosburgare och avancerad dukning

Jag ligger lite efter i läsandet av era bloggar och författandet av egna blogginlägg. Det mesta på sistone har varit tidsinställt. Jag har varit på doktorandkurs och på konferens. Jag har rest fram och tillbaka och försökt vara effektiv med tid och bollat bioträff, födelsedagskalas, festivalrunda, syskonbesök, fikaträffar med mera till den grad att hela kroppen kändes mör och trött. Medan jag återhämtar mig och hinner ikapp er så bjuder jag på lite gott och blandat:
Det här sjöodjuret dök upp ur Köpenhamns hamn. Det har säkert något fancy namn?
På tal om sjöodjur så tycks man få ha sådana (och dinosaurer) som husdjur i Danmark och ta med dem på metron. "Det er go' stil"!
Fancy konferensmiddag. Vi hade lite svårigheter med etiketten. Det började med att någon tog servetten från fel sida vilket påverkade hela det runda bordet. Därefter uppstod funderingar kring vilket glas det var okej att dricka vatten ur (vi enades om det lilla till höger eftersom det stod Ramlösa på detta). Maten var i alla fall god!
Malmöfestivalens matutbud skulle förstås hinnas inventeras. Det blev inget inhandlat men jag förundrades över försäljarnas initiativrikedom. Jag trodde att festivalen lyckats servera allt från älg till känguru och struts och att man nu var nöjd med att ha hundra stånd säljande langos, churros och belgiska våfflor. Men i år hade man alltså tagit fram kreationen Langosburgare ("även vegetarisk"). I mitt tycke såg den inte särskilt aptitlig ut, men den kanske smakade bättre än den framställdes på bild? Kommer den överleva till nästa år mån tro?

Kommentarer

cat sa…
Hm jag antar att tasken på danksa betyder väskan, för annars vet i tusan var man ska hålla sin lilla dinosaurie ;-)
Matilda sa…
Cat >> Precis, det betyder väska. de kanske säljer särskilda dinosaurie-väskor i Danmark?